Google Rich Snippets, e-ticaret sitenizdeki verilerin, parametrik olarak, Google veritabanında kaydedilmesi, aramalarda uygun gelen sonuçlarda gösterilmesine dayanan bir etiketleme teknolojisidir.

Google her geçen gün, e-ticaret sitelerini normal birer yazı deposu olarak görmeden daha öteye giderek, sitedeki kategorileri, ürünleri, fiyatlarını her parametresini ayrı ayrı değerlendirip anlamlandırarak, sonuçlarda getirmeye başlıyor. Diğer taraftan Google bir insan gibi insiyatif kullanamayacağı için, e-ticaret sitelerinde bulunan detayların onun anlayacağı şekilde belirtilmesi gerekiyor.

Bu anlamda Google Taxonomy geliştirildi. Her ürün bir standartta kategorize edilerek, tüm dünyada aynı ürünün aynı kategoride anlaşılması için standartlar oluşturuldu.

T-Soft tarafında geliştirilen özellik ile, e-ticaret sitesinde bulunan tüm kategoriler Google Taxonomy ile eşleştirilerek, arama motoruna ilgili mesaj tam olarak verilmiş olmakta.

Geliştirilen Google Taxonomy özelliği aynı zamanda T-Soft Veri Madenciliği sisteminde de standartları belirlemekte olduğu için ayrı bir önem taşımaktadır.

Google sonuçlarında etkili değişikliklere sebep olacak bu etiketleme türü, e-ticaret siteleri için çok büyük önem arz etmektedir.

Snippet kullanımı ya da iyileştirilmesi SEO’ya doğrudan etki etmese de dolaylı olarak etki etmektedir. Snippet kullanımı o sayfa için bir veri işaretlemesini sağlamaktadır. Bu durum doğrudan siteyi üst sıraya taşımasa bile katkı sağlamada önemli bir rol oynamaktadır. 

Google Rich Snippets kullanımında çok dikkatli olunması gerekmektedir. Bu çalışma sonucunda e-ticaret sitesinde yer alan ürünün fiyatı dahi arama motorunda, arama sonucunda çıkabileceği için, hatalı bir sonuç, Google'da yanlış fiyat ile indekslenme ve sonrasında, müşteri şikayetleri, Google tarafında olumsuz puanlama gibi sonuçlar meydana gelmesi ihtimali vardır.

Sonuçların Google da görünmesi haftalar sürebileceği gibi, yanlış bir verinin güncellenmesi de aynı şekilde haftalar sürebilir.

Verimli kullanımlarda, SEO'ya önem veren müşterilerimiz için çok büyük faydalar sağlayabilecektir.


Rich Snippets kullanımı sonucunda alınabilecek bazı olumlu sonuçlar şu şekildedir;

- Doğru rich snippets seçimi ve kullanımı e-ticaret sitelerinin tıklama oranını artırır.

- Kullanıcılar ek bilgiler edinerek sayfaya bilinçli şekilde gelir. Bu nedenle hemen çıkma oranı azalır, sayfada geçirilen süre oranı artar.

- Kaliteli ve hedeflenmiş trafik alma olasılığı artar.

- E-ticaret sitenizin SEO başarısının artmasına katkı sağlanır.

- Amacına uygun kaliteli organik trafik almaya katkı sunar.


Yönetim paneliniz üzerinde Rich Snippets eklemeleri yapmak için "Kategoriler > Kategoriler" sayfasına tıklayınız.

rich.png (257 KB)

Ekleme yapacağınız kategorinin düzenleme kalemine tıklayınız.

Düzenleme penceresinde "Ek Bilgiler > Rich Snippet ve Veri Madenciliği için Kategori Yolu" alanından düzenleme yapabilirsiniz.

rich2.png (92 KB)

"Google Ürünler Listesi" linkine tıklayarak, kategorilerinizin Google'da karşılığı olacak kırılımlara ulaşabilirsiniz.

Google ürünler listesini incelemek ve indirmek için tıklayınız.

Türkçe karakter sorunu için açılan listede sağ tıklayarak dosyayı farklı kaydedin.

Kaydettiğiniz dosyayı notepad++ gibi gelişmiş metin editörü programı ile açıp UTF-8 kodlamasını yaparak türkçe karakter sorununu giderebilirsiniz.

rich4.png (44 KB)

Ekleyeceğiniz kategoriye uygun kırılımı bularak rich snippet alanına ekleyiniz.

Aynı zamanda merchant center gibi platformlarda aldığınız kategori yolu hataları için de bu alandan kategori kırılımlarını Google'a uygun ekleyebilirsiniz.

rich3.png (93 KB)